Eindelijk gevonden: Fort Willem

Fort Willem

Helaas zijn de luiken dicht.

Eindelijk heb ik een foto van sociëteit Fort Willem van de Maastrichtse studentenvereniging Tragos. Het gebouw won de tweede plaats in mijn verkiezing van de mooiste sociëteiten van Nederland. Helaas had ik er geen foto van en kon ik het bestuur van de vereniging ook niet bereiken. Eerder deze week moest ik toch bij de buren, speeltuin Fort Willem zijn.

De plaat is helaas niet geweldig. Dichte luiken en geparkeerde auto’s maken de ingang van het vroeg-negentiende-eeuwse fort er niet mooier op. Maar geloof me: binnen zijn markante gewelven uit die tijd te zien. En die studenten kunnen het daar erg gezellig maken.

Reageer!

